Dag 4 - De realiteit - Reisverslag uit Bucium, Roemenië van GrowingTogether - WaarBenJij.nu Dag 4 - De realiteit - Reisverslag uit Bucium, Roemenië van GrowingTogether - WaarBenJij.nu

Dag 4 - De realiteit

Blijf op de hoogte en volg GrowingTogether

26 Augustus 2016 | Roemenië, Bucium

Vandaag was een heftige dag. Wegens omstandigheden kon het geplande programma niet doorgaan, daardoor verzon Elles een andere invulling van de dag. We gingen naar een arme pottenbakker. Het was mooi om te zien hoe hij met de beperkte middelen toch zeer goed te werk kon gaan. Daarna gingen we naar een zigeunerdorp om rugzakken uit te delen. We hebben samen liedjes gezongen. Toen gingen we de rugzakken uitdelen. Heel veel kinderen kwamen naar ons toe. Om het in goede banen te leiden moesten we zelfs de kindermassa tegenhouden. Ze wilden zo graag een rugzak dat ze van alle kanten, door maisvelden en over hekken, kwamen om ons te bereiken. Het was heftig maar zeer begrijpelijk. 's Avonds hebben we de dag afgesloten met een overheerlijke barbecue bij Elles thuis.

• 26 Augustus 2016 - 07:54

Henriette De Vries:

Wat heftig zeg... En dan moet je die kindjes als welwillende groep teleurstellen voor je gevoel. Maar blijf vooral zien hoe ongelooflijk belangrijk het is dat jullie deze week gegaan zijn, en wat je allemaal wél hebt kunnen doen.

• 26 Augustus 2016 - 09:33

Lucia:

Heftig hoor.. Dat zal nog lang nazingen in jullie hoofden. Goede laatste dag!

GrowingTogether

Hallo allemaal, via deze blog gaan wij (Jongeren van het 'Growing Together' project) jullie vanaf 22 t/m 27 augustus op de hoogte houden van onze activiteiten. Na maanden van voorbereiding is het dan eindelijk zover!

Actief sinds 06 Aug. 2016