Dag 3 - Vertrouwen in... - Reisverslag uit Bucium, Roemenië van GrowingTogether - WaarBenJij.nu Dag 3 - Vertrouwen in... - Reisverslag uit Bucium, Roemenië van GrowingTogether - WaarBenJij.nu

Dag 3 - Vertrouwen in...

Blijf op de hoogte en volg GrowingTogether

25 Augustus 2016 | Roemenië, Bucium

Leuk dat er zo positief gereageerd is op de vorige blogs.
Vandaag was een indrukwekkende dag. We hebben veel dingen gezien die een grote indruk op ons achter hebben gelaten. We gingen rugzakken bij school uitdelen, hierbij hebben ook laptops gegeven. Daarnaast zijn we in groepjes van drie naar verschillende huisjes geweest. Hierbij werd extra duidelijk in wat voor armoede de mensen gedwongen zijn om te leven. Waarbij 12 mensen in een veel te kleine ruimte samen leven.
Toen gingen we naar de dominee van de kerk waar Elles naar toe gaat, hij had het thema "Vertrouwen in..." bedacht. Hierbij kregen we een clinic van de dominee zelf, met een proftrainer, de hoofdtrainer van de een na grootste club van Roemenië. Daarna hebben we Ard in Nederland toegezongen via de app. Na een heerlijke avondmaaltijd hebben we met de dominee en zijn gezin veel liederen gezongen. Wij kijken uit naar morgen!

• 24 Augustus 2016 - 23:28

Henriette De Vries:

Wat veel belevenissen en indrukken op 1 dag.., en wat doen jullie veel goeds!

• 25 Augustus 2016 - 00:18

Erik:

Bedankt voor het op de hoogte houden. Top dat jullie je vakantie besteden aan Roemenië. Zag een foto voorbijkomen van een dankbaar meisje met een afgedankt CCC-tasje met wat simpele inhoud. Dié dankbaarheid van dat meisje daar doen jullie het voor. Succes met jullie verdere programma. Jullie zijn toppers!

• 25 Augustus 2016 - 18:50

The Old Grandpa:

Hallo jongelui,
    Heel goed wat jullie allemaal doen in Roemenië, er zullen veel momenten zijn dat jullie je eigen ogen niet geloven.

Een armoede die we hier eigenlijk niet meer op die manier kennen, alles wat je daar aan kunt doen moet gebeuren.
    Ik las dat jullie ook laptops afgeleverd hebben op een school, en daarover heb ik eigenlijk een vraag.
    Is ondanks veel gebrek aan alles wel de mogelijkheid dat die laptops daadwerkelijk gebruikt kunnen worden.
    En dan denk ik dus aan internet, zijn er voldoende gelden beschikbaar om daarvoor abonnementen af te sluiten en deze bijv. een jaar lang aan te houden? of is daar ook in voorzien.
    Of worden ze alleen maar gebruikt voor educatie die al op die laptops staat.

Dit is een ander soort reactie dan de vorige maar mijns inziens moet dat kunnen en ik wilde dat graag weten.

Groet aan allen en sterkte met jullie missie

• 25 Augustus 2016 - 21:10

Susanne:

Hallo,

Hier een reactie op de vraag van 'the old Grandpa'.
    Wij hebben laptops aan een school gegeven (waar Elles contact mee heeft gehad) met de bedoeling dat het gebruikt wordt voor educatie. Wij gaan er van uit dat de scholen de laptops ook zullen gebruiken voor educatie, maar dat is de verantwoordelijkheid van de school.

Ik hoop dat dit een antwoord is op uw vraag!

Groeten Susanne

• 25 Augustus 2016 - 22:36

The Old Grandpa:

Hallo Susanne,

Dankjewel voor je snelle antwoord,

Jou antwoord is inderdaad datgene waar ik benieuwd naar was, het is me duidelijk.

Groet aan allen, en ga zo door met jullie goede werk.

the old Grandpa.